خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
بازی
MBA دوره
خرید گیفت کارت
کولر گازی گری
ترخیص کالا
آموزش زبان روسی
فلنج

پنل فایل
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری بزهکاری نوجوانان

مبانی و پیشینه نظری بزهکاری نوجوانان

دانلود مبانی و پیشینه نظری بزهکاری نوجوانان

مبانی و پیشینه نظری بزهکاری نوجوانان
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

مبانی و پیشینه نظری
بزهکاری نوجوانان

در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع بزهکاری نوجوانان 

 

مفاهیم بزهکاری

تعریف بزه

در لغت نامه دهخدا ، معنای لغوی واژه بزه (تلفظ درست بَزَه) کار زشت، بد و پلید است ( 42 ) . در فرهنگ عمید (( بزه )) جرم ، خطا و گناه معنی شده است ( 43 ) .

بزهکاری[1]

اساسا بزهکاری یک واژه روان شناسی نیست بلکه یک مفهوم حقوقی است ( 5 ) . بزهکاری ، اقدام به عملی است که بر خلاف موازین ، مقررات و قوانین جامعه بوده است و انجام آن موجب پیگرد قانونی شود و کسانی که مرتکب چنین اعمالی گردند را مجرم و بزهکار گویند ( 8 ) . هربرت بلومر عقیده دارد هر عملی که انسان آگاهانه و بنابر اختیار و اراده انجام دهد و به عبارتی بتواند آن را به میل انجام دهد و در ضمن با قوانین یک سازمان اجتماعی مخالفت داشته باشد جرم[2] تلقی می شود. حال اگر جرم در محدوده سن کودکی تا نوجوانی رخ دهد ، بزهکاری نام دارد  ( 8 ) . بزهکاری به طور کلی به رفتارهای قانون شکنانه نوجوانان اطلاق می شود . ( 44 ) . شومیکر[3] رفتار انحرافی جوانانی که به سن قانونی نرسیده اند را بزهکاری می نامد و جوانان مرتکب این رفتار ها را بزهکار می خواند. وی دوره جوانی را به دو بخش نوباوه و نوجوان تقسیم می کند که عمده نوجوانان در دبیرستان ها جای دارند ( 44) .

2 – 4 – 3 بزهکار[4]

بزهکار به فردی گفته می شود که در سنین نوجوانی ( فردی که هنوز به سن قانونی نرسیده است ) مرتکب عملی شده که قانون برای آن مجازات تعیین کرده باشد . ...


[1] Delinquency

[2]  Crime

[3]  Shoemaker

[4]  Delinquente

...

 

1.  نجفی توانا ، علی (1382) . بزهکاری اطفال و نوجوانان  . تهران : انتشارات راه تربیت .

2.  غفوری غروی ، سید حسن ( 1359 ) . انگیزه شناسی جنایی کودکان – درباره بزهکاری اطفال و نوجوانان در ایران . تهران : انتشارات دانشگاه شهید بهشتی .

3.  عباچی ، مریم ( 1380 ) . حقوق کیفری اطفال . تهران : انتشارات مجمع علمی و فرهنگی مجد .

4.  دانش ، تاج زمان ( 1385 ) ، طفل بزهکار کیست ؟ روش اصلاح و تربیت او چیست ؟ ، تهران : انتشارات کیهان .

5.  محمود نژاد ، خاتون ( 1380 ) . مقایسه جو روانی خانواده نوجوانان عادی و بزهکار . پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه الزهرا . دانشکده پرستاری و مامایی .

6.  راهب ، غنچه  (1380-1379) . بررسی عوامل خانوادگی موثر در گرایش نوجوانان دختر ساکن شهر تهران به بزهکاری . پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .

7.  پویا ، رحیم (1384 ) . مقایسه عملکرد خانواده­های دختران نوجوان بزهکار و غیر بزهکار ، پایان نامه کار شناسی ارشد،  دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .

8.  جوانمرد ،کرم الله (1390 ) . پایگاه اجتماعی – اقتصادی خانواده و بزهکاری نوجوانان ، تهران : انتشارات جامعه شناسان .

...

 

  1.   Phillips , J C & Kelly , D H ( 2009 ) . " School failure and delinquency which causes which ? Criminology , Vol . 17 , Issue 2 , pp : 194 – 207 .

3.   Patterson , I ( 2000 ) . " Exploring the linkes between leisure boredom use among youth and urban area of Australia " . Journal of Park and Rereaction  Administation , vol . 18 , No . 3 , pp : 53 – 75 .

4.   Iso – Ahola , S . E & Crowley , E . D ( 1991 ) . " Adolescent substance abuse and leisure boredom " , Journal of leisure , Vol . 24 , pp : 260 – 271 .

5.   Brownfield , D & Thampson , k ( 2005 ) . " Self – concept and delinquency The effects of reflected appraisals by parent and peers " , Western Criminology Review , 6 ( 1 ) ,pp : 22 – 29 .

6.   Heimer , K & Matsueda R ( 1994 ) . " Role- taking , role commitment and  delinquency : A theory of differential social control . " American Sociological Review , Vol . 59, pp : 365 – 390 .

7.   Agnew , R & Peterson , D. M ( 1989 ) . " Leisure and Delinquency " , Social Problems , Vol 36 , No . 4 . pp : 332 – 350 .

8.   Bergman , M . M & Scott , J ( 2001 ) . " Young Adolescents Well – Being and Health – Risk Behavior : Gender and Socioeconomic Differences " . Journal of Adolescence , 24 .

...

دانلود مبانی و پیشینه نظری بزهکاری نوجوانان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری بزهکاری نوجوانان ,

تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد اجتماعی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد اجتماعی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 166 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد اجتماعی

در 43 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اعتماد اجتماعی

 

مفهوم اعتماد

اعتماد را می توان به عنوان اطمینان به اعتماد پذیری یک شخص یا نظام با توجه به یک رشته پیامدها یا رویدادهای معین تعریف کرد. اعتماد اساسا به مخاطره بلکه به احتمال وابسته است اعتماد همیشه بر اعتماد پذیری در برابر پیامدهای  محتمل دلالت می کند چه این پیامدها به کنش‌های افراد ارتباط داشته یا به عملکرد نظامها مربوط باشند در مورد عوامل انسانی اعتماد برای فرد عواقب روانشناختی دارد زیرا احتمال دارد که از این اعتماد لطمه اخلاقی ببیند.اعتماد می تواند معطوف به نشانه‌های نمادین یا تخصصی باشد این اعتماد نیز مبتنی بردرستی اصولی است که شخص از آن بی خبر است اعتماد به کارکرد شایسته نظام‌ها مربوط است نه به عملکرد واقعی‌شان. اعتماد به غیبت در زمان و مکان ارتباط دارد، زیرا نیازی به اعتماد به کسی که فعالیت‌هایش در معرض دید نیست، نداریم پس اعتماد تمهیدی برای تطبیق با آزادی‌های دیگران است اما شرط اصلی مورد نیاز برای اعتماد نه فقدان قدرت، بلکه کمبود اطلاعات کامل است (گدینز، 1990).

محیط

اعتماد کننده


اعتماد شونده

رابطه تعاملی اعتماد

به طور کلی روان شناسان اعتماد و فرایند اعتماد را به عنوان یکی از پایه‌های اساسی از توسعه فردی توصیف کرده اند. امروزه اندیشمندان دیگر رشته‌ها، مخصوصا مدیریت بازرگانی فرایندهای اعتماد را در محیط‌های تجاری و بازرگانی، به عنوان استراتژی، مشارکت و رفتار سازمانی فراگیر توصیف می کنند (آتکینسون، 2003). اعتماد کلید اصلی برای روابط بین شخصی یا بین فردی در زمینه‌های مختلف است. اعتماد دانش یا عقیده ای است که اعتماد شونده انگیزه یا محرکی دارد برای انجام دادن عملی که متعهد به انجام آن است. (لوی،1999)  روتر[1]  اعتماد را به عنوان انتظارات کلی که می توانیم به گفتار، وعده‌ها، عبارت‌های شفاهی و کتبی دیگران تکیه کنیم، تعریف می نماید.. چارلتون می گوید: رهبران به کارکنان اعتماد می کنند برای این که کاری را که نیاز دارند انجام شود، انجام دهند. رهبران به شباهت در گفتار و کردار نیاز دارند.مدیریت بر مبنای اعتماد، تکنیکی است که تمامی افراد در روابط خود به کار می گیرند، اما تا کنون بدان به عنوان تکنیک رفتاری که می شود آن را آموزش داد و در جایگاه‌های مختلف از آن بهره گرفت نگریسته نشده است(احمدی ، 43:1383).


[1] Rotter

....

2-2-7 -7 رهیافت­های اعتماد اجتماعی

درادبیات جامعه شناختی مفهوم اعتماد هم به عنوان ویژگی افراد ویژگی ارتباطات اجتماعی وهم ویژگی سیستم اجتماعی با تاکید بر رفتار میتنی بر تعاملات وسرگیری های درسطح فردی مفهوم سازی شده است "میستال در  اولین رهیافت؛ بر احساسات و ارزش­های فردی تاکید دارد واعتماد به عنوان متغیر فردی و شخصیتی تلقی می شود، دراین برداشت روانشناختی ­-اجتماعی اعتماد خا ص مفهومی می یابد ودر ارتباط بسیار نزدیک با مفهیمی همانند: وفاداری، دگرخواهی، صداقت، دوستی قرار می گیرد. این رهیافت یک تئوری شخصیتی درمورد اعتماد را عنوان می نماید وبه زمینة اجتماعی توجهی ندارد. دردومین رهیافت؛ اعتماد بیشتر به عنوان یک ویژگی اجتماعی تلقی می شود و بنابراین؛ درکالبد نهاد جامعه قرار می گیرد، اعتماد دراین مفهوم به عنوان یک منبع اجتماعی تلقی می شود که دستیابی به اهداف سازمانی استفاده می شود . درسومین رهیافت؛ اعتماد به عنوان یک خبر جمعی با ارزش تلقی می شود که به وسیله تعاملات اعضا در جامعه پی گیری می شود (عظیمی، هاشمی،1387).

2-2-7 -8-  انواع روابط اعتماد :

آن چه مسلم است روابط اعتماد به اشکال مختلفی می تواند وجود داشته باشد و تمامی این روابط در جامعه وجود دارد . شدت وضعف اعتماد در هر کدام از انواع ، بستگی به شرایط خاص آن نوع ، نحوه عملکرد امین وتصور اعتماد کننده دارد. ....

...

قسمت هایی از منابع فارسی و انگلیسی:

-  آزادارمكی، تقی، كمالی، افسانه" اعتماد، اجتماع و جنسیت بررسی تطبیقی اعتماد متقابل در بین دو جنس " مجله جامعه شناسی ایران تابستان1383.

- استانلی دیویس ترجمۀ ناصر میرسپاسی و پری چهرمعتمد گرجی(1376)، چاپ دوم، تهران، انتشارات مروارید.

- اسدی، حسن(1380)، بررسی و مقایسه رضایت شغلی مدیران، کارمندان و استادان دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور، نشریه حرکت، شماره،9.

- احمدی مهربانی(1383)، محمدرضا،"مدیریت بر مبنای اعتماد" توسعه مدیریت، شماره46.

- الوانی، سید مهدی و سید نقوی، میرعلی(1381)، سرمایه اجتماعی: مفاهیم و نظریه ها، مجله مطالعات مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، شماره ۳۳و۳۴.

...

-         Aldrich ,H.E. & M.C.Fiol (1994), "Fools Rush in? The Institutional Context Of Industry Creation" . Academy of Management Review,19/4: pp.45-67.

-         Arsen D., Bel, C.& David N. Plank(2004).Who Will Turn Around Failing Schools? AFramework for Institutional Choice,NCLB failing schools & the roles of ESAs, Perspectives,10,1-20.

-         Baier,( 1986 ), Trust & Antitrust Ethics, Personnel Review, Volume. 25, Number.

-         Bluhm LH(1978). Trust, terrorism, and technology. Journal of Business Ethics .;6( 5): 333-341,

-         Coleman ,James S.(1990). Foundation of Social Theory . Belknap Press of Harvard University Press.

-         Giddens, A.(1990), The Consequences of Modernity, Stanford, Clif, Stanford  university press.

-         Guido Mollering,(2004)” Understanding organizationaltrust – foundations, constellations, and issues of operationalisation” Journal of Managerial Psychology Vol. 19 No. 6.

-         Hooman H.A(2002). [Tahiyie va standard sakhtane meghyase sanjesh rezaiate shoghli]. Tehran: Moaseseye Aliye amuzesh va pajohesh modiriyat va barnamerizy ;.[Persian]

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد اجتماعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد اجتماعی ,

تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی استراتژیک

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی استراتژیک
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 384 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی استراتژیک

در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه با موضوع برنامه ریزی استراتژیک

 

برنامه­ ریزی استراتژیک

یكی از روش­های شناسایی ماهیت برنامه­ریزی استراتژیک بررسی تفاوت آن با سایر روش­های برنامه­ریزی است. امروزه در سازمان­های پیشرفته و در سطوح مختلف سازمان­ها، برنامه­ریزی به سه صورت اساسی برنامه­ریزی استراتژیک، برنامه­ریزی ترفندی[1] و برنامه­ریزی عملیاتی[2] به شرح زیر جلوه گر می­شود.

 

الف) برنامه­ ریزی استراتژیک:

در این برنامه­ریزی، اهداف و خطوط كلی و رسالت سازمان در بلندمدت تعیین می­شود. این نوع برنامه­ریزی جامعیت داشته و در سطوح عالی سازمان شكل می­گیرد؛ در این نوع برنامه­ریزی چارچوبی مشخص برای برنامه­ریزی ترفندی و برنامه­ریزی عملیاتی ترسیم می­شود. این برنامه دارای دید بلندمدت است. در حكم چتری است كه كل سازمان را به نحوی در بر می­گیرد.

ب) برنامه ­ریزی ترفندی:

این برنامه­ریزی كه در آغاز در سازمان­های نظامی به كار گرفته شد، فرایندی است كه به وسیله آن، مدیراندسته­ای از فعالیت­های مرتبط را در اجرای یك راهبرد تصویر می­كنند. به عبارت دیگر، برنامه­ریزی ترفندی به مسائلی مربوط می­شود كه برای رسیدن به هدف­هایی، توسط برنامه­ریزان سطوح عالی سازمان ترسیم می­شوند. این نوع برنامه­ریزی شامل تدوین هدف­ها و انتخاب وسایل لازم برای دستیابی به آن هدف­ها است. چارچوب زمانی برنامه­ریزی ترفندی، كوتاه­تر از برنامه­ریزی استراتژیک است. در نهایت، این برنامه­ریزی به وسیله سطوح میانی سازمان انجام می­گیرد.

 

ج) برنامه ­ریزی عملیاتی:

فرایندی است كه به وسیله آن، مدیران اجرایی، فعالیت و گام­های ویژه­ای را در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر ترسیم می­كنند. برنامه­ریزی عملیاتی چارچوب زمانی كوتاه­تری نسبت به دو برنامه­ریزی استراتژیک و ترفندی دارد؛ این نوع اغلب توسط مدیرانی صورت می­گیرد كه مسئولیت محدود برای اجرای هدف­های محدود دارند.

لازم به ذكر است كه مرز بین برنامه­ریزی استراتژیک، ترفندی و عملیاتی كاملاً روشن نیست؛ تفاوت بین این سه برنامه­ریزی نسبی است.

 


[1]. tactical planning

[2]. operational planning

...

 

۲-3-۳ -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک سازمان جهانی بهداشت[1]

توسعه بهداشت كشور جهت گیری­های خود را در زمینه برنامه­ریزی استراتژیک منتشر ساخته است. مراحلی را كه این سازمان در الگوی خود تشریح كرده است به شرح ذیل است (سازمان جهانی بهداشت، 1365):

مرحله 1- اقدامات مقدماتی برای برنامه­ریزی؛

مرحله 2- تحلیل وضع موجود؛

مرحله 3- بررسی مشكل، تعیین اولویت­ها و هدف؛

مرحله 4- تنظیم راهبردهای بهداشتی و درمانی؛

مرحله 5- تنظیم برنامه­های بهداشتی و درمانی؛

مرحله 6- ارائه طرح­های عملیاتی.

نقاط قوت الگو: توالی مراحل در این الگو از تناسب بسیار خوبی برخوردار است. به ویژه تعاملی كه بین هر یك از مراحل با مراحل بعدی و همین طور كل الگو وجود دارد، بسیار مفید است. در این الگو بر خلاف الگوی استونر، پس از پایان مرحله سوم كه مشكلات استراتژیک مشخص شده و براساس اولویت، اهداف برنامه تعیین می­شود. تعاملی كه در این الگو دیده می­شود، این مزیت را دارد كه اگر در هر یك از مراحل مشخص شود امكان تحقق اهداف یا راهبرد وجود ندارد، بلافاصله نسبت به اصلاح مراحل پیشین اقدام می­شود. به عبارت دیگر، مراحل برنامه­ریزی در این الگو حالت یك سویه نداشته و كاملاً پویاست. این الگو از اولین برنامه­ریزی استراتژیک است كه برای حوزه بهداشت و درمان طراحی شده است.

نقاط ضعف الگو: با وجود این كه بخشی از رسالت در هدف مطرح می­شود، در این الگو بر خلاف الگوهای دیگر، در خصوص تبیین رسالت و دورنما به صورت واضح و شفاف بحث نشده است.


[1]. who

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی استراتژیک






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی استراتژیک ,

تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری و پیشینه کانون های اصلاح و تربیت

دانلود مبانی نظری و پیشینه کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری و پیشینه کانون های اصلاح و تربیت
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36

کانون های اصلاح و تربیت

در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع کانون های اصلاح و تربیت

تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت

تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت در جهان

تعداد مردم فقیر و بی‌بضاعت (که بسیاری از آنها کودکان بودند) درگیر در گدایی، فحشا، و جرایم خرد در لندن آنقدر زیاد شده بود كه در سال 1556میلادی یک مؤسسه كه به‌طور خاص برای کنترل این افراد طراحی شده بود، یعنی دارالتأدیب، تأسیس شد. بااین‌حال، جرایم نوجوانان و گدایی محدود به لندن نبودند. در نتیجه، مجلس در سال 1576 میلادی قانونی را تصویب كرد که باعث ایجاد مؤسسات مشابه در هر یك از شهرهای انگلستان شد. ساختار مؤسسات و مدل دارالتأدیب در سطح قاره گسترش یافت. در سال 1595، بهترین مؤسسه، مركز بازپروری آمستردام بود كه به‌طوركلی برای رسیدگی به مشکل جرایم نوجوانان تأسیس شده بود. هدف این مؤسسه و نهادهای مشابه این بود كه كم‌كم نظم و انضباط را القاء نموده و به جوانان بیاموزند كه یك عضوِ مؤثر و سخت‌كوشِ جامعه باشند ( 15 ) . در نیمه ی دوم قرن 17 میلادی دانشمندان و نویسندگان طرز اجرای مجازات ها و وضع زندان ها را شدیدا مورد انتقاد قرار داده ، اصلاح و تربیت اطفال بزهکار را در موسسات تربیتی پیشنهاد نمودند . به پیروی از عقاید مذکور در سال 1623 در شهر ناپل ( ایتالیا ) اولین زندان برای تفکیک و طبقه بندی زندانیان از لحاظ سن احداث گردید . در سال 1667 در شهر فلورانس ( ایتالیا ) اولین زندان به روش انفرادی جهت نگهداری اطفال تاسیس شد . در سال 1672 در فرانسه طبق فرمان پادشاه ، اطفال ولگرد که از لحاظ جسمی قدرت پاروزنی در کشتی را نداشتند به بیمارستان های خاص اعزام شدند . در سال 1703به امر پاپ کلمان XI در رم ، کانون اصلاح و تربیت سن میشل[1] افتتاح شد . در این کانون ، جوانان به صورت دسته جمعی کار می کردند و شب ها در سلول ( خوابگاه انفرادی ) به سر می بردند و در بالای درب ورودی این زندان این چنین حک شده بود:  " اگر با کار و انضباط نتوانیم محکومین را اصلاح و تربیت کنیم ، حبس کردن آنان به عنوان مجازات بی فایده است " . در سال 1735 م به دستور پاپ کلمان XII ، اولین دارالتادیب برای نگهداری دختران بزهکار در رم بنا گردید ( 4 ) . در سال 1788 در انگلستان ، اولین کانون اصلاح و تربیت جهت نگهداری اطفال افتتاح گردید . در قانون جزایی 1810 ناپلئون ( فرانسه ) اطفال کمتر از 7 سال غیر مسوول و کیفر اطفال بیش از 7 سال تا 16 سالگی تمام ، با توجه به قوه درک و تشخیص یا عدم قوه ممیزه تعیین گردید . نظر به این که در قانون مذکور ، روش خاصی برای اجرای مجازات اطفال بزهکار مقرر نگردیده بود ؛ اطفال در صورت محکومیت ، در زندان ها با بزرگسالان در یک جا نگهداری شده و وضع اسف باری داشتند .


[1]  Saint - Michel

....

 

2 – 7  انواع موسسات اصلاحی - تربیتی نوجوانان معارض قانون

در گذشته تصور می شد ، رژیم شبانه روزی بسته تنها روش مناسب برای موسسات تربیتی اطفال است ولی تجربیات بعدی ، به خصوص پس از جنگ جهانی دوم نشان داد که موسسات تربیتی آزاد و نیمه آزاد نیز در مورد بسیاری از نوجوانان اثری مفید دارد . اولین کنگره سازمان ملل متحد در مورد پیشگیری از جرم و تربیت مجرمین جوان که در سال 1955 در ژنو تشکیل شد ، سایر موسسات تربیتی را نیز برای نگهداری نوجوانان معرض قانون در نظر گرفت و موسسات تربیتی آزاد را به عنوان یکی از بهترین روش های فردی کردن تدابیر تربیتی و سازگاری اجتماعی معرفی کرد ( 2 ) . به طور کلی موسسات نوجوانان شامل انواع زیر است.

2 – 7 – 1 محیط نگهداری بسته

محیطی محصور است که با برج های دیده بانی در پوشش داخلی و خارجی دارای حفاظت کامل می باشد. در این نوع محیط نگهداری مددجویان شب ها در خوابگاه های اختصاصی یا گروهی نگهداری و روزها از برنامه های آموزشی ، فنی حرفه ای و تفریحی استفاده می نمایند و در کارگاه های داخل محیط به کار گمارده می شوند و مددجو حق خروج از آن را ندارد ( 2 ) و (59 ) .

2 – 7 – 2 محیط نگهداری نیمه باز

محیطی است محصور که در پوشش خارجی دارای حفاظت مناسب می باشد و در آن زندانیان به طور گروهی با تعداد کافی مامور مراقب بدون اسلحه به کار اعزام می گردند و پس از خاتمه کار مجددا به آسایشگاه های خود بازگردانده می شوند( 59)  .

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه کانون های اصلاح و تربیت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه کانون های اصلاح و تربیت ,

تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی

مبانی و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی

دانلود مبانی و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی

مبانی و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 264 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69

مبانی و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی

در 69 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع سرمایه اجتماعی

 

پیشینه تحقیق

    در هر پژوهش آشنایی با کارهای تحقیقاتی قبلی و نظریه­های مربوط به موضوع و آگاهی از وجوه مشابهت­ها و تفاوت­های موضوع مورد مطالعه با آن ضروری به نظر می­رسد. در واقع هیچ کس نمی­تواند مدعی باشد که بضاعت علمی­اش او را از خوشه­چینی در این دستاوردها بی­نیاز می­سازد. (کیوی و کامپنهود، 1370، ص36)

1-1-2 تحقیقات داخلی

  - پژوهش « سرمایه اجتماعی شبکه و اینترنت» توسط عبدالله گیویان و احمد غلامی ناصرآبادی در سال 1388 انجام شده و در این تحقیق رابطه استفاده از اینترنت و سرمایه اجتماعی شبکه­ای کاربران اینترنت، بررسی می­شود. بنا به ضرورت و مناسبت موضوع ، از روش پیمایشی با تکنیک مصاحبه حضوری استفاده شده است . مهم­ترین نتایج تحقیق بدین قرار است:

الف. رابطه مثبتی بین میزان استفاده از اینترنت و سرمایه اجتماعی شبکه­ای برقرار است.

ب. بین استفاده اجتماعی از اینترنت و افزایش سرمایه اجتماعی رابطه معناداری برقرار است

ج. بین نوع رشته تحصیلی پاسخگو و نوع استفاده از اینترنت رابطه معناداری برقرار نیست.( گیویان، غلامی ناصر آبادی، 1388 )

  - در پژوهش « نقش رسانه در سرمایه اجتماعی » که توسط محمود یعقوبی دوست انجام شده ، به این نتیجه رسیده است که رادیو و تلویزیون تأثیر فراوانی بر مخاطبان دارند که این تأثیر از نیاز روزانه مردم به اطلاعات و اخبار جدید و پر کردن اوقات فراغتشان یا بهره گیری از آنها به وجود می­آید. محقق بر کارکردی که رادیو و تلویزیون در زمینه تغییر نگرش و افکار و رفتار مخاطبان، تغییر فرهنگ عمومی، اثر­گذاری بر باورهای مردم و هدایت افکار عمومی دارد و نیز کارکرد بالا بردن مشارکت سیاسی مردم و ... اشاره می­کند و معتقد است که رادیو و تلویزیون ابزارهای دولتند و انتظار بر این است که اخبار و برنامه­های آنها به تقویت برخی از شاخص­های سرمایه اجتماعی بپردازند. ( یعقوبی دوست ، بی تا )

 - در پژوهش « میزان اعتماد مردم به بخش خبری رسانه­ها » توسط سمیرا کلهر با همکاری عباس عبدی در سال 1378 انجام شده ، محقق ضمن اشاره به کارکردهای متنوع رسانه ها در عرصه حیات اجتماعی به بحث در مورد مبانی تئوریک خود می­پردازد. وی با استفاده از تئوری مازلو، به طرح ارتباط نیاز به امنیت و بروز احساس بی اعتمادی می­پردازد. نبود امنیت نسبت به محیط، منجر به بی اعتمادی به نظام سیاسی می­گردد. در این تحقیق میزان استفاده از رادیو، مطالعه روزنامه، نحوه کسب خبر و میزان علاقه به انواع خبر مورد توجه بوده است. از این رو رسانه­های مورد بررسی علاوه بر رادیو و تلویزیون، شامل مطبوعات و هفته نامه­های خبری نیز هست. این پژوهش در پنج شهر تهران، تبریز، مشهد، بوشهر، بندرعباس با نمونه آماری 729 نفر انجام شده و جامعه آماری آن شامل افراد 20 تا 34 سال بوده است. در این پژوهش ادعا شده است که میزان اعتماد مردم به تلویزیون و اخبار آن 18 درصد است . ( کلهر، 1378، 46 )

...

8-2-2- اجزای اجتماعی سرمایه اجتماعی

1-8-2-2-  اعتماد[1]

     اعتماد عبارت است از تمایل فرد به قبول ریسک در یک موقعیت اجتماعی، که این تمایل مبتنی بر حس اطمینان به این نکته است که دیگران به گونه­ای که انتظار می­رود عمل نموده و شیوه­ای حمایت کننده را در پیش خواهند گرفت. به تعبیر فوکویاما: اعتماد، انتظاری است که در یک اجتماع منظم، صادق و دارای رفتار تعاونی خود را نشان می­دهد. (شارع­پور،1385، ص43)

     اعتماد پیش­شرط عمده و کلیدی برای موجودیت هر جامعه محسوب می­شود و برای حل مسایل اجتماعی ضروری به نظر می­رسد. اعتماد باعث پیدایش آرامش و امنیت روانی می­گردد و برای حرکت موفقیت­آمیز اقتصاد و افزایش مشروعیت حکام و توسعه سیاسی ضرورت دارد. (جوادی یگانه و همکاران، 1384، ص138)

     آنتونی گیدنز اعتماد را به عنوان اطمینان از اعتماد پذیری اشخاص یا اتکاء به کیفیت یا ویژگی یک شخص و یا صحت عبارت و گفته­ای توصیف می­کند. به نظر وی، اعتماد به صورتی بلاواسطه، با مفهوم ساختار و نهاد از یک سو و خصلت جامعه مدرن از سوی دیگر مرتبط است، ساختار از نظر او بر اساس قواعد و منابع تکرارپذیر صورت می­گیرد ویژگی تکرارپذیری و تداوم، همان عناصری هستند که وی در تعریف اعتماد نیز آنها را به کار می­گیرد. گیدنز به چهار زمینه اصلی مسلط بر فرهنگ­های پیش از مدرن یعنی نظام خویشاوندی، اجتماع محلی، باورداشت­های مذهبی و سنت اشاره می­کند، که به اعتقاد وی این منابع اعتماد، اهمیت خود را در جوامع مدرن از دست داده­اند. گیدنز معتقد است که در جوامع مدرن، هیچ یک از این چهار کانون اصلی اعتماد اهمیت ندارد و نظام­های انتزاعی جانشین نظام خویشاوندی، اجتماع محلی و سنت شده­اند. او در مباحث خود از سه اعتماد بنیادی، شخصی و انتزاعی(اعتماد به سازمان­های مدرن) نام می­برد. به زعم وی در جوامع تحت تسلط نظام­های انتزاعی، فاصله­گیری زمانی و مکانی اعتماد بسیار مهم است. به عبارتی افراد به کسانی که پیوسته در معرض دیدشان هستند و فعالیت­هایشان را می­توان مستقیماً مورد بازنگری قرار داد نیاز به اعتماد ندارد. ( گیدنز، 1377، صص129-37)

 


[1].  Trust

دانلود مبانی و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی ,

تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی

در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع سبک زندگی 

پیشینه مطالعه

تحقیقات صورت گرفته در داخل و خارج کشور:

1-   در مطالعه ای که در کشور چین انجام شده با عنوان " سبک زندگی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی در بین کارمندان دولت" که یک مطالعه مقطعی بوده و نتیجه ای که از این مطالعه حاصل شد این بود که بین فاکتورهای کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی با فاکتورهای سبک زندگی که شامل سیگار کشیدن،تغذیه، خواب، مصرف الکل،صبحانه،ورزش، بی تحرکی و ساعات کار، همبستگی معنی داری وجود دارد.وسبک زندگی بر روی کیفیت زندگی کارمندان تاثیرگذار بوده است (جونکیو[1]، 2012: 7).

در این تحقیق فاکتور های سبک زندگی که در ارتباط با کیفیت زندگی بررسی شده است، بیشتر عوامل زیستی بررسی شده است و به عوامل روحی و اجتماعی توجه زیادی نشده است. در حالی که در بررسی سبک زندگی از نوع ارتقا دهنده سلامت، تمام عوامل زیستی، اجتماعی و روانی به صورت جامع پرداخته شده است.

2-   در مطالعه ای دیگر با عنوان"سبک زندگی و کیفیت زندگی بیماران ام اسی در کشور انگلستان" نشان میدهد که تغیر سبک زندگی می تواند تاثیرمثبتی داشته باشد بر روی کیفیت زندگی بیماران. تغییر مجدد و اصلاح سبک زندگی شامل تغذیه و دریافت ویتامین D و امگا 3 ، ورزش و قرار گرفتن در معرض خورشید و همچنین تکنیکهای کاهش استرس باعث بهتر شدن کیفیت زندگی بیماران میشود(هادکیس 2012,).

این تحقیق بر روی بیماران که یک گروه خاص را شامل می شود، انجام گرفته است و نتایجش را نمی توان به آحاد جامعه تعمیم داد از این رو در مطالعه حاضر بر آن شده ایم تا این موضوع را با جامعه آماری دانشجویان که قشر فعال و نیروی پتانسیل جامعه را تشکیل می دهند انجام دهیم.

3-   در یک مطالعه صورت گرفته در کشور فرانسه با عنوان " تاثیر فاکتورهای سبک زندگی برروی کیفیت زندگی بزرگسالان" نشان میدهد که متغیرهای سبک زندگی مانند سیگار، تغذیه، ورزش و استرس بر روی کیفیت زندگی بزرگسالان تاثیر می گذارد(متزه ، 2002).

 


[1]Junxu

...

مفهوم شیوه زندگی:

مفهوم شیوه زندگی متکی بر این ایده است که مردم به طور معمول الگوی قابل تشخیصی از رفتار را در زندگی روزانه خود در معرض قرار می دهند. واژه " شیوه زندگی سالم" از آنجاست که الگوی زندگی روزانه فعالیتها میتواند به عنوان سالم و یا نا سالم مورد ارزیابی قرار گیرد. یک شیوه زندگی سالم معمولا " به عنوان یک زندگی متعادل مشخص می گردد که در آن هر شخص به طور آگاهانه انتخاب می کند و این انتخابها تحت الشعاع عوامل متعددی است. در پس زمینه سلامت، سبک زندگی به عنوان همه آن رفتارهایی است که یک فرد بر آن کنترل دارد و شامل فعالیتها یی است که خطرات متوجه سلامت فرد را در بر می گیرد و همچنین به عنوان فعالیت های اختیاری که با تاثیر قابل توجهی بر وضعیت سلامت همراه است و بخش رایجی از الگوی زندگی روزانه فرد محسوب می شود، تعریف گردیده است.

در زندگی واقعی، شیوه زندگی محصولی ترکیبی از انتخاب و منابع است. به اعتقاد روتن شیوه زندگی تاراه فردی زندگی نیست بلکه با الگوهای رفتار گروهی اجتماعی در سطح منابع مرتبط است. او در مدل خود خود ساختار شیوه زندگی از دیدگاه ارتقاء سلامت را شامل موارد زیر

می داند:

شرایط زندگی: منابع اجتماعی-زیستی، اقتصادی، فرهنگی و سایر منابع در سطح فردی

موقعیت زندگی: الگوهای مشترک و گروهی شرایط زندگی

رفتار زندگی: الگوی رفتار و اداره زندگی در سطح فردی

شیوه زندگی: الگوی رفتار و اداره زندگی در سطح جمعی

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی ,

تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
پیشینه نظری مهارت های مدیران آموزشی

پیشینه نظری مهارت های مدیران آموزشی

دانلود پیشینه نظری مهارت های مدیران آموزشی

پیشینه نظری مهارت های مدیران آموزشی
پیشینه پژوهش
مبانی نظری
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

پیشینه نظری مهارت های مدیران آموزشی

در 70 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مهارت های مدیران آموزشی 

مهارت های مدیران آموزشی

پیشینه­ ی نظری

2-1. تعاریف مدیریت از دیدگاه صاحب نظران

مدیریت از نظر لغوی یعنی اداره كردن و مدیر اسم فـــاعل از مصدر اداره، به معنی اداره كننده است. به عبارتی مدیر یعنی گرداننده و مدیریت یعنی گرداندن یك سازمان در جهت اهداف آن. معمولاً واژه­ی مدیریت با معانی مختلف به كار برده می شود. به عنوان مثال، گاهی ممكن است مدیریت به فرایندی اشاره داشته باشد كه مدیران در جهت تحقق اهداف سازمانی آن را پی گیری می كنند(پرداختچی،1372: 8 -7).

تعاریف مدیریت از لحاظ ابعادی كه مورد توجه و تأكید قرار گرفته اند:

الف) در بعضی از تعاریف مدیریت، تعامل افراد مورد تأكید قرار گرفته است:

  • مدیریت عبارت است از انجام دادن كارها بوسیله دیگران (علاقه بند به نقل از فالت،1380 : 10)؛  
  • مدیریت یعنی كار كردن با افراد و بوسیله افراد و گروه ها برای تحقق اهداف سازمانی (علاقه بند، به نقل از هرسی ولانچارد،1380 :10)؛
  • مدیریت یك فرایند اجتماعی است كه یك سلسله اقداماتی را كه به تحقق اهداف منجر می شود را شامل می گردد و این اقدامات اساساً متوجه روابط بین افراد است( آگاروال به نقل از پرداختچی،1372: 9)

ب) در برخی از تعاریف هماهنگی مورد توجه و تأكید واقع شده است:

  • فراگرد هماهنگ سازی فعالیت فردی و گروهی در جهت هدفهای گروهی (دانلی و همكاران به نقل از علاقه بند، 1380 : 10).
  • هماهنگ سازی منابع انسانی و مادی در جهت تحقق هدفها (كاست ورزنزویك به نقل از علاقه بند،1380: 10).
  • مدیـــریت یعنی هماهنگی همه منابع و امكانات از طریق فـــراگردهای برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و كنترل به نحوی كه اهداف تعیین شده برآورده شود(گریفین، نقل از علاقه بند، 1380 : 10).

 

ج) تعاریفی كه به وظایف یا كاركردهای مدیریت تأكید بیشتری دارند:

  • مدیریت فراگرد برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و كنترل فعالیت های اعضای سازمان و استفاده از همه منابع سازمانی برای دست یابی به هدف های سازمان است.(علاقه بند، 1383 :14)
  • مدیریت فراگرد برنامه ریزی، سازماندهی، كارگزینی، فرماندهی، هماهنگی، گزارش دهی و  بودجه بندی است (لوتر گیولیك به نقل از الوانی، 1372 : 9).

د) در بعضی تعاریف بر تصمیم گیری تأكید خاصی شده است:

  • مدیریت فــراگرد تبدیل اطلاعات به عمل می باشد این فــراگرد تغییر و تبدیل را تصمیم گیری می نمائیم (فورستر به نقل از پرداختچی، 1372 :9)
  • مدیریت با تصمیم گیری مترادف بوده و فعالیت و رفتار سازمانی شبكه پیچیده ای از فراگردهای تصمیم گیری است (سایمون به نقل از علاقه بند، 1380: 16).

...

مهارت در رهبری: مدیر موظف است كه موجبات تشویق دیگران و بروز استعداد رهبری را در آنان فراهم سازد. اگر قرار باشد كه كاركنان یك آموزشگاه بیشترین قدرت و نیرو را در كار خود به كار برند باید وسایل استفاده از عقاید و نظرهای دیگران و به كار بستن آنها را هم برای آنان فراهم ساخت. یكی از وظایف مدیر یا رهبر آموزشی ایجاد مقاصد مشترك گروهی برای كاركنان آموزشی است، اگر قرار باشد برنامه آموزشگاه بهبود پذیرد باید فرصت تعاطی افكار و مشاهده و همكاری به كاركنان آموزشگاه داده شود. وسایل و روش هائی كه این مقصود را بر می آورد عبارت است از تشكیل كارگاه های آموزشی، شوراهای مربوط به امور درسی، انتخاب گروه هائی از معلمان جهت مطالعه و بررسی قسمت های از برنامه آموزشگاه. رهبر آموزشی یا مدیر آموزشگاه باید در فراهم ساختن مقدمات چنین اموری مهارت داشته باشد.

مدیر یا رهبر آموزشی باید قادر باشد كه صاحبان عقاید و آرای جدید را به كاركنان آموزش و پرورش معرفی نماید. یكی از این اشخاص صاحب نظر كه می تواند رهبر شایسته ای برای معلمان باشد خود رهبر آموزشی است. او باید در رابطه اش با معلمان چنان روشی در پیش گیرد كه معلمان برای حل دشواریهای كه در كار خود حس می كنند به او رجوع نمایند.

مدیر باید مسئولیت تقویت وضع روحی كاركنان را به عهده بگیرد. وضع روحی كاركنان به اموری چند بستگی دارد و موقعی این وضع روحی در ترازی دلخواه است كه اعضا احساس نمایند كه اولیای اداری محیط کار نسبت به مسائل و مشكلات كار و نظر فردی آنان توجه دارند.

اگر قرار بر این باشد كه بر قدرت اعضا افزوده شود، مدیر یا رهبر باید در شركت دادن افراد در تصمیم های كه گرفته می شود مهارت كافی داشته باشد. در عین حال كه کارکنان در قبــول چنین مسئولیتی اقدام می كنند قدرت و شایستگی آنان افزایش می یابد به عبارت دیگر قابلیت های بالقوه ای كه در نهاد کارکنان نهفته است از این راه به فعل در می آید. (وایلز ، نقل از طوسی ، 1376 : 19ـ 17)

...

    دانلود پیشینه نظری مهارت های مدیران آموزشی






    ادامه ي مطلب

    امتیاز :


    طبقه بندی: ،
    پیشینه نظری مهارت های مدیران آموزشی ,

    تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
    مبانی نظری تعریف کودک و نوجوان

    مبانی نظری تعریف کودک و نوجوان

    دانلود مبانی نظری تعریف کودک و نوجوان

    مبانی نظری تعریف کودک و نوجوان
    دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
    فرمت فایل docx
    حجم فایل 34 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 20

    مبانی نظری تعریف کودک و نوجوان

     

    قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

    چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تعریف کودک و نوجوان

     

    کودک

    2 – 2 – 1 تعریف کودک

    به منظور دست یابی به تعریف کودک ، ابتدا باید آن را از حیث واژه شناسی معنا کرد : در زبان پارسی ، کودک در معنای کوچک ، به دختر و پسری گفته می شود که به حد بلوغ نرسیده باشند  . Infant  یا Child   رایج ترین واژه هایی هستند که در زبان انگلیسی درباره کودک استفاده می شود و منظور از آن کسی است که هنوز به سن بلوغ نرسیده است .  در زبان عربی هم به کودک ، صبی ، صغیر و طفل گفته می شود   . در اصطلاح حقوقی ، کودک یا صغیر به کسی اطلاق می شود که از لحاظ سن به نمو جسمی و روحی لازم برای زندگی اجتماعی نرسیده باشد. در تعیین مفهوم طفل، تبصره یک ماده 49، قانون سن مشخصی را برای تشخیص طفل در نظر نگرفته و بلوغ شرعی را مرز میان کودکی و کبر دانسته است      ( 30 ) .

    2 – 2 – 2 دوران کودکی

    وجه اشتراک هر سه تعریف بالا در پایان دوران کودکی است که همان بلوغ طبیعی می باشد . رسیدن کودک به این مرحله از حیات خود ، در نقاط مختلف جهان یکسان نیست ؛ عوامل متعددی چون وراثت و عوامل ژنتیکی ، چگونگی زیست و تغذیه و فاکتورهای محیطی تاثیر مستقیم در زندگی کودک داشته و می تواند منجر به بلوغ زودرس یا دیر هنگام کودک شود . چون کودکان در سن یکسانی به مرحله بلوغ نمی رسند ، لذا حقوق دانان در تعیین سن معینی ، به عنوان سن بلوغ کودکان با مشکل مواجه شده اند ، لذا برای رفع این مشکل در اغلب کشورهای جهان ، سن معینی را برای کودکان به عنوان زمان بلوغ مفروض می دارند  ( 30 ) . در قانون مدنی ایران لحظه تولد ، شروع دوران کودکی و در دختران با رسیدن به سن 9 سال تمام قمری و در پسران در سن 15 سال تمام قمری به پایان می رسد . بنابراین از نظر قانون مدنی ، دختری که 9 سال تمام قمری و پسری که 15 سال تمام قمری دارد بالغ محسوب می گردد و می تواند همچون فردی بزرگسال کلیه معاملات و و اعمال حقوقی را انجام داده و از این سن مسوولیت کیفری آن ها شروع می شود (31) . ولی سن مذکور در کلیه امور حقوقی و سیاسی ( سن ازدواج ، تملک مالی و ... ) یکسان نبوده و در واقع قانون گذار با توجه به قوه درک و تمیز کودک واهمیت اقدام و عملی که باید انجام دهد سن معینی را مشخص نموده که در واقع پایان کودکی در آن مسایل خاص می باشد . این مغایرت های قانونی نشان می دهد که در قوانین ایران هنوز سن واحدی برای تشخیص  (( کودک))  وجود ندارد (30) . پس از تصویب کنوانسیون حقوق کودک ، حداکثرسن برای کودکان به 18 سال افزایش یافته است. طبق ماده 1 پیمان نامه حاضر ، منظور از کودک هر انسان دارای کمتر از 18 سال است ، مگر این که طبق قانون قابل اعمال در مورد کودک ، سن قانونی کمتر تعیین شده باشد  (32) .

    ...

    از آنجایی که مطالعه حاضر در جستجوی تجارب مددجویان مقیم کانون اصلاح و تربیت از سکونت در این مکان است ، از میان مسایل و مشکلات گوناگون نوجوانان ، به توضیح پیرامون مباحث بزهکاری آنان می پردازد .

    1.  نجفی توانا ، علی (1382) . بزهکاری اطفال و نوجوانان  . تهران : انتشارات راه تربیت .

    2.  غفوری غروی ، سید حسن ( 1359 ) . انگیزه شناسی جنایی کودکان – درباره بزهکاری اطفال و نوجوانان در ایران . تهران : انتشارات دانشگاه شهید بهشتی .

    3.  عباچی ، مریم ( 1380 ) . حقوق کیفری اطفال . تهران : انتشارات مجمع علمی و فرهنگی مجد .

    4.  دانش ، تاج زمان ( 1385 ) ، طفل بزهکار کیست ؟ روش اصلاح و تربیت او چیست ؟ ، تهران : انتشارات کیهان .

    5.  محمود نژاد ، خاتون ( 1380 ) . مقایسه جو روانی خانواده نوجوانان عادی و بزهکار . پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه الزهرا . دانشکده پرستاری و مامایی .

    6.  راهب ، غنچه  (1380-1379) . بررسی عوامل خانوادگی موثر در گرایش نوجوانان دختر ساکن شهر تهران به بزهکاری . پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .

    7.  پویا ، رحیم (1384 ) . مقایسه عملکرد خانواده­های دختران نوجوان بزهکار و غیر بزهکار ، پایان نامه کار شناسی ارشد،  دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .

    8.  جوانمرد ،کرم الله (1390 ) . پایگاه اجتماعی – اقتصادی خانواده و بزهکاری نوجوانان ، تهران : انتشارات جامعه شناسان .

    9.  علی نیا جنگلی ، وهاب (1390 ) .  تاثیر مداخلات مددکاری اجتماعی گروهی با رویکرد شناختی – رفتاری بر میزان سازگاری کودکان بزهکار – پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .

    1.  دانش ، تاج زمان ( 1386 ) . دادرسی اطفال بزهکار در حقوق تطبیقی ، تهران ، انتشارات میزان.
    2.   تاریخچه و اهداف تاسیس کانون اصلاح و تربیت تهران ( 1391) . کانون اصلاح و تربیت تهران ، برگرفته از سایت www.vista.ir/article/226440
    3. کمالان ، سید مهدی ( 1388) .  قانون زندان ها ، چاپ اول ، تهران : انتشارات کمالان  .
    4. آمار محرمانه سازمان زندان ها – کانون اصلاح و تربیت استان تهران، 1391 .
    5. صلاحی ، جاوید (1388 ) . بزهکاری اطفال و نوجوانان ، چاپ چهارم ، انتشارات بنیاد حقوقی میزان.
    6. الرود، پ  و رایدر ، آر . دادرسی ویژة نوجوانان . ناظر علمی : دکتر علی کاظمی . مترجمان : احمدرضا علیزاده ، دكتر محمد بارانی . ص ( 1392 ) . چاپ اول . تهران : انتشارات علامت .
    7. پرن فر  شیما ( 1386 ) .  سیاست های اجتماعی مناسب کودکان کار خیابانی ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .
    8. صدیق سروستانی  رحمت الله (1383 ) . آسیب شناسی اجتماعی ، تهران :  انتشارات دانشگاه تهران .
    9. احمدی  حبیب (1380) .  جامعه شناسی انحرافات اجتماعی ، تهران : انتشارات زر .
    10.  نور محمدی ، حسن  ( 1390 ) . بررسی مقایسه ای اختلالات روانی نوجوانان بزهکار و عادی ( 8 – 14 ساله قزوین ) . نشریه علوم تربیتی . اصلاح و تربیت . شماره 107 . ص : 17 – 21 .
    11. انصاری ، غلامرضا . بابایی ، نعمت . جغتایی ، محمدتقی . چابک ، علی . رزاقی ، عمران محمد . رفیعی ، حسن . شریفیان ثانی ، مریم . فکری ، رضا . طالبی ، محمدعلی . فتحی ، مرتضی . کاکویی ، حسین . کمالی ، محمد . مدنی ، سعید . ( 1379 ) . به سوی نظام جامع رفاه اجتماعی . تهران : انتشارات سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .
    12. لشگر آرا فرهاد ، سلطانی شهره ( 1383 ) ؛ نظرخواهی از جوانان زندانی در موفقیت آنان موثر است . مجله علوم تربیتی . اصلاح و تربیت . شماره 25 ؛ ص: 7 تا 9 .
    13. سجادی حمیرا ، بیگلریان ، اکبر ( 1390 ) ؛ راهنمای نگارش پایان نامه ؛ تهران : انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .
    14. محدث  محسن (1388 ) ؛ مقایسه تطبیقی تاثیر مجازات زندان با مجازات های جایگزین در پیشگیری از تکرار جرم ، چاپ اول ، تهران : انتشارات موسسه فرهنگی نگاه بینه .
      1.  Hammell K . W .  , Carpenter C . ( 2004 ) . " Qualitative research in evidence based rehabilitation " . 2 nd edn . Churchill Livingstone .p : 156 – 163 .
      ...

    دانلود مبانی نظری تعریف کودک و نوجوان






    ادامه ي مطلب

    امتیاز :


    طبقه بندی: ،
    مبانی نظری تعریف کودک و نوجوان ,

    تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
    پیشینه نظری رضایت شغلی

    پیشینه نظری رضایت شغلی

    دانلود پیشینه نظری رضایت شغلی

    پیشینه نظری رضایت شغلی
    دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
    فرمت فایل docx
    حجم فایل 186 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 41

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی (فصل دو)

    در 41 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

     

    قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

    چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع رضایت شغلی 

    رضایت شغلی

    2ماهیت رضایت شغلی

    رضایت شغلی به طور نوعی به نگرش های كاركنان اشاره دارد. رضایت شغلی ابعاد بسیاری دارد و ممكن است نمایانگر نگرش كلی نسبت به شغل باشد یا فقط به قسمت هایی از شغل بازگردد. رضایت شغلی به عنوان مجموعه ای از احساسات فرد، ماهیتی پویا دارد،. یعنی به همان شدتی كه پدید می آید، از میان می رود (شاید با شدت بیشتر). بنابراین برای تداوم آن، توجه مستمر مدیران، ضرورت دارد (دیویس و استورم،[1] 1370) از طرف دیگر، رضایت شغلی بخشی از رضایت از زندگی است، به نحوی كه محیط بیرونی، بر احساسات فرد دركارش اثر می گذارد. به همین ترتیب، چون شغل بخش مهمی از زندگی انسان است، رضایت از شغل بر رضایت كلی از زندگی تأثیر دارد.

    2-2-2- ابعاد رضایت شغلی

    با توجه به نظریه های یادشده، به طور كلی سه بعد مهم در رضایت شغلی تشخیص داده شده است كه عبارتند از:

    رضایت شغلی، پاسخی عاطفی به شرایط یا وضعیت شغل است؛

    رضایت شغلی اغلب در رابطه با حد برآورده شدن نیازها و انتظارات تعیین می شود؛

    رضایت شغلی منبعث از چند نگرش به هم وابسته است(كنتز،373 1).

    2-2-3- فواید بررسی رضایت شغلی

    دیویس و استورم معتقدند بررسی رضایت شغلی فواید زیر را به همراه دارد:

    1. رضایت شغلی كلی: مدیریت از ترازهای كلی رضایت شغلی آگاه می­شود. این بررسی­ها نشان می دهد كه كاركنان در كدام قسمت مشكل دارند؛

    2. ارتباط: هنگامی كه از یك عضو سازمان خواسته می شود تا آنچه را در ذهن دارد بگوید، نه تنها پاسخ ها مهم اند، بلكه سبب می­شوند ارتباط نیرومندی بین كارمند و رده های بالای سازمان برقرار شود؛

    3. بهبود نگرش: برای بسیاری از مردم، این بررسی، یك دریچة اطمینان، راهی برای تخلیة عاطفی و وسیله ای برای آرام ساختن دل است .برای گروه دیگر، این بررسی، نشانه ای آشكار از دلبستگی مدیر به رفاه كاركنان است؛

    4. تعیین نیازهای آموزشی: بررسی های شغلی، روش نافعی برای تعیین پاره ای از نیازهای آموزشی است و به طور معمول به كاركنان این فرصت را می دهد تا احساس خود را دربارة شیوة كار سرپرستان خود آشكار سازند (جعفری،1381).

    2-2-4- عوامل مؤثر بر رضایت شغلی

    با توجه به نظریه های یادشده، به طور كلی سه بعد مهم در رضایت شغلی تشخیص داده شده است كه عبارتند از:

    رضایت شغلی پاسخی عاطفی به شرایط یا وضعیت شغل است؛

    رضایت شغلی اغلب در ارتباط با حد برآورده شدن نیازها و انتظارات تعیین می شود؛

    رضایت شغلی منبعث از چند نگرش وابسته به هم است.

    اسمیت كندال و هیولین پنج بعد شغلی پیشنهاد كرده اند كه عبارتند از: ماهیت شغل، دستمزد، فرصت ارتقا، مدیر و همكاران. این ابعاد از مهم ترین ویژگی های شغل هستند كه افراد به آنها پاسخ مثبت نشان می دهند. رضایت شغلی به جهت گیری كلی و عاطفی فرد نسبت به نقش كاری اش اشاره دارد. این مفهوم باید از رضایتی كه فرد از جنبه های مختلف و جداگانة شغلش دارد، متمایز شود. در واقع، رضایت شغلی به عنوان نگرش كلی فرد نسبت به شغلش مفهومی كلی است، اگرچه این مفهوم خلاف این واقعیت نیست كه این نگرش كلی، چند بعدی نیز است.

    فرض این است كه اشخاص قادرند جنبه های خاص رضایت از شغلشان را در مقابل جنبه های نارضایتی، تعدیل كنند و به نگرش مركبی از شغل به صورت یك كل برسند. (اسمیت و همكاران، 1969).

     


    [1] Davie&Storm

    ...

    قسمتهایی از منابع فارسی

    -  آزادارمكی، تقی، كمالی، افسانه" اعتماد، اجتماع و جنسیت بررسی تطبیقی اعتماد متقابل در بین دو جنس " مجله جامعه شناسی ایران تابستان1383.

    - استانلی دیویس ترجمۀ ناصر میرسپاسی و پری چهرمعتمد گرجی(1376)، چاپ دوم، تهران، انتشارات مروارید.

    - اسدی، حسن(1380)، بررسی و مقایسه رضایت شغلی مدیران، کارمندان و استادان دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور، نشریه حرکت، شماره،9.

    - احمدی مهربانی(1383)، محمدرضا،"مدیریت بر مبنای اعتماد" توسعه مدیریت، شماره46.

    - الوانی، سید مهدی و سید نقوی، میرعلی(1381)، سرمایه اجتماعی: مفاهیم و نظریه ها، مجله مطالعات مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، شماره ۳۳و۳۴.

    - الوانی، مهدی(1378) ، نقش مدیریت در ایجاد و توسعه سرمایه اجتماعی ، مجله تدبیر ، شماره 100 ، تهران سازمان مدیریت صنعتی.

    ...

     

    قسمتهایی از منابع انگلیسی

    -         Aldrich ,H.E. & M.C.Fiol (1994), "Fools Rush in? The Institutional Context Of Industry Creation" . Academy of Management Review,19/4: pp.45-67.

    -         Arsen D., Bel, C.& David N. Plank(2004).Who Will Turn Around Failing Schools? AFramework for Institutional Choice,NCLB failing schools & the roles of ESAs, Perspectives,10,1-20.

    -         Baier,( 1986 ), Trust & Antitrust Ethics, Personnel Review, Volume. 25, Number.

    -         Bluhm LH(1978). Trust, terrorism, and technology. Journal of Business Ethics .;6( 5): 333-341,

    -         Coleman ,James S.(1990). Foundation of Social Theory . Belknap Press of Harvard University Press.

    -         Giddens, A.(1990), The Consequences of Modernity, Stanford, Clif, Stanford  university press.

    -         Guido Mollering,(2004)” Understanding organizationaltrust – foundations, constellations, and issues of operationalisation” Journal of Managerial Psychology Vol. 19 No. 6.

    -         Hooman H.A(2002). [Tahiyie va standard sakhtane meghyase sanjesh rezaiate shoghli]. Tehran: Moaseseye Aliye amuzesh va pajohesh modiriyat va barnamerizy ;.[Persian]

    -         Hollis M(1998). Trust within reason. Cambridge: Cambridge university press;

    -         Landman , j.p.(2004), social capital: a Building-Block in Creating a Better Global Future, Foresight, vol 6, no1 , pp. 38-46.  www.emeraldinsight.com/researchregister .

    ...

    دانلود پیشینه نظری رضایت شغلی






    ادامه ي مطلب

    امتیاز :


    طبقه بندی: ،
    پیشینه نظری رضایت شغلی ,

    تاريخ : 12 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : کاظمی | بازدید : <-PostHit->
    مبانی و پیشینه نظری آموزش كاركنان

    مبانی و پیشینه نظری آموزش كاركنان

    دانلود مبانی و پیشینه نظری آموزش كاركنان

    مبانی و پیشینه نظری آموزش كاركنان
فصل دوم پایان نامه
مبانی نظری
پیشینه پژوهش
    دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
    فرمت فایل docx
    حجم فایل 63 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 30

    مبانی و پیشینه نظری آموزش كاركنان

    در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

    چارچوب نظری پایان نامه با موضوع آموزش كاركنان

    آموزش كاركنان

            با توجه به دگرگونی سریع و پرشتاب دانش و معلومات بشری، همه چیز به شدت در حال تغییر و تحول است. سازمان ها به عنوان یك سیستم باز با محیط خود در تعامل قرار دارند و برای تداوم حیات خود نیازمند پاسخ گویی به تغییرات محیطی می باشند. از آن جا كه منابع انسانی مهم‏ترین عامل و محور در سازمان ها محسوب می گردد، تجهیز و آماده سازی منابع انسانی برای مواجه با تغییرات از اهمیت ویژه برخوردار است و كلیه سازمان ها با هر نوع مأموریتی كه دارند باید بیشترین سرمایه، وقت و برنامه را به پرورش انسان ها در ابعاد مختلف اختصاص دهند. اجرای برنامه های آموزشی با هدف ایجاد تغییر در رفتار، دانش و مهارت های منابع انسانی سازمان ها متناسب با نیازها بدون شك با به روز كردن اطلاعات و دانش كاری آنان ضمن توسعه مهارت ها، موجب بقاء سازمان خواهد شد(صدری،1383).  

    مفهوم شناسی آموزش و آموزش كاركنان

            آموزش به فرایند انتقال معلومات، نگرش ها و مهارت ها از فرد یا گروهی به فرد یا گروه دیگر برای ایجاد تغییرات در ساختارهای شناختی، نگرشی و مهارتی آن ها گفته می‎شود(صدری،1383 ص 14).

            آموزش اصطلاحی است كه دامنه آن طیف وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرد. طول یك فعالیت آموزشی می تواند از یك دوره آموزشی كوتاه مدت مانند یك گردش صحرایی یك روزه تا یك دوره بهسازی حرفه ای با شاگردان و فراگیران متفاوت را شامل شود(چیذری، 1375 ص 23). از نظر شعاری نژاد، آموزش یك عمل اجتماعی است كه اشخاص را زیر تأثیر و نفوذ محیط برگزیده و مضبوط قرار می‎دهد تا شایستگی اجتماعی كسب كنند و به حد نهایی رشد و تكامل فردی برسند(شعائری نژاد، 1364).

           منظور از آموزش كاركنان، كلیه مساعی و كوشش هایی است كه در جهت بهبود سطح دانش و آگاهی، مهارت های فنی، حرفه ای و شغلی و هم چنین ایجاد رفتار مطلوب در كاركنان یك سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسؤولیت های شغلی خود می نماید. آموزش كاركنان معنای وسیع و گسترده ای دارد و تنها معنی كارآموزی، كارورزی و یا تمرین عملی در یك زمینه بخصوص را در بر نمی گیرد، بلكه دامنه آن به قدری وسیع می شود كه از فرا گیری یك حرفه و فن ساده شروع شده  و به احاطه كامل برعلوم و فنون بسیار پیچیده، ورزیدگی در امور سرپرستی و مدیریتی در سازمان های دولتی و صنعتی و بازرگانی و هم چنین به چگونگی رفتار و برخوردهای مناسب در مقابل مسائل انسانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسط می یابد(سبحان اللهی، 1379 ص 27).

    ...

    دانلود مبانی و پیشینه نظری آموزش كاركنان






    ادامه ي مطلب

    امتیاز :


    طبقه بندی: ،
    مبانی و پیشینه نظری آموزش كاركنان ,

    <-BloTitle->
    <-BloText->